tisdag 30 oktober 2018

Jag har tänkt mycket på oss och våra utmattade kroppar


Titel: Jag har tänkt mycket på oss och våra utmattade kroppar
Redaktörer: Anna Jörgensdotter och Henrik Johansson
Förlag: Föreningen Arbetarskrivare
Format: Flexband
Utgiven: 2018-05
Antal sidor: 246
Finns bla att köpa hos: Adlibris | Bokus
Tack Föreningen Arbetarskrivare och Henrik Johansson för boken!

Jag har läst några böcker av Henrik Johansson tidigare och de utspelar sig mycket ute i arbetslivet. Så när han undrade om denna bok kunde intressera mig så tackade jag ja. Boken Jag har tänkt mycket på oss och våra utmattade kroppar är en antologi som är skriven av 44 skribenter och tecknare. Redaktörer för boken är Henrik Johansson och Anna Jörgensdotter. Det finns korta berättelser, lyrik och till och med seriestrippar. Många av dem är mycket intressanta och där finns igenkänning i mycket. Det handlar om arbete, att bli sjuk, det handlar om hur vi blir behandlade på vår arbetsplats, hur vi bemöts av vården, hur det är att bara vara inhyrd personal och mycket mer. Verkligen jätteintressant. Tyvärr så har jag fortfarande lite svårt för att läsa det här lite kortare formatet på berättelser och att läsa lyrik, men jag skall nog vänja mig vid formaten så småningom. Ändå tillräckligt intressant för mig.


Betyg: 3,5 / 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar