tisdag 23 oktober 2018

Veckans topplista v. 43 - Italien


Så här på tisdag kväll så tänker jag delta i Veckans topplista hos Johannas Deckarhörna. Veckans tema är Italien och det tog ett tag innan jag kom på några böcker som jag läst som utspelar sig där. Men tills slut så 😃

1. Stål av Silvia Avallone. Boken handlar om två unga flickor som bor i ett slitet bostadsområde i en kuststad i Toscana.
2. Konklaven av Robert Harris. Här är vi i Rom och det blir massor med intriger när det skall väljas en ny påve.
3. Roms portar av Conn Iggulden. Detta är första boken i Igguldens intressanta Kejsar-serie.
4. Änglar och demoner av Dan Brown. En av de spännande böckerna om Robert Langdon, professor i religiös symbolik. I denna boken utspelar sig handlingen i Rom.
5. Natt i Venedig av Donna Leon. En av böckerna om kommissarie Brunetti. Har läst några men inte alla.

 

8 kommentarer:

  1. tack för tips, tänk att Stål väntar fortfarande oläst

    SvaraRadera
  2. Har läst både Stål, Konklaven och Änglar och demoner :) Och en bok av Donna Leon.

    SvaraRadera
  3. Stål har jag läst och änglar och demoner har jag sett som film. Tack för de övriga tipsen!

    SvaraRadera
  4. Konklaven vill jag läsa, verkar spännande!

    SvaraRadera
  5. Alla Donna Leons böcker kan väl knappt någon ha läst, förutom förlagsfolket förstås?! Avallone har jag kvar, Dan Brown väljer jag bort.

    SvaraRadera
  6. Har läst alla utom Natt i venedig :)

    SvaraRadera
  7. Stål och Änglar och demoner hade jag också med :-)

    SvaraRadera