måndag 28 januari 2019

Vikingen som skrev i sten


Titel: Vikingen som skrev i sten
Serie: Trevor & farfar #2
Författare: Robbe Eriksson
Illustratör: Marcus Körling
Bokförlag: Skabetti Books
Format: Inbunden
Utgiven: 2018-04
Antal sidor: 93
Finns bla att köpa hos: Adlibris | Bokus
Tack Skabetti Books för boken!

Vikingen som skrev i sten är andra boken i serien Trevor & farfar. Boken är skriven av Robbe Eriksson och illustrerad av Marcus Körling. Lämplig åldersgrupp för boken är 6 - 9 år.

Så här står det om handlingen:

"Vikingen som skrev i sten är den andra boken i serien, där farfar berättar om vikingar i allmänhet och den lite självgode Jarlabanke från Uppland i synnerhet. Han förklarar bland mycket annat vad man menar när man säger att något är skrivet i sten . I boken besöker Trevor & Farfar både vikingastaden Birka och det nyöppnade vikingamuseet Vikingaliv i Stockholm för att lära sig mer. I boken avhandlas bland annat ämnen som hur det kan vara att ha ADHD, motorcyklar och ett mycket speciellt användningsområde för en välknuten ryamatta"

---

Åh så jag gillar denna barnboksserie. Den är rolig och den är så lärorik. Jag gillar att Trevors farfar berättar lärorika saker i varje bok. I denna tex så får Trevor lära sig om Vikingar och vikingatiden och han får bla annat gå på museum. Farfar lär honom också andra viktiga och inte så viktiga saker. Gillar upplägget och gillar karaktärerna jättemycket. Jag hoppas och tror att mitt minsta barnbarn kommer att gilla böckerna lika mycket som jag gjort.


Betyg: 4 / 5
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar