söndag 19 maj 2019

En smakbit på söndag -Jane och gåtornas hus


Nu är det söndag och dags att dela med oss en smakbit ur boken vi för närvarande läser. Det gör vi denna veckan hos Betraktninger.

Boken jag läser just nu heter Jane och gåtornas hus och den är skriven av Kristin Cashore. Smakbiten låter så här:

"Hennes drömmar är djupa och vilda. Ivy springer svartklädd genom en skog. Hon är i fara. Hon flyr från Jane, försvinner bakom mörka, höga, smala träd. Nej. Hon har vänt om.Nu springer hon tillbaka till Jane.När Ivy närmar sig saktar hon farten, sträcker fram handen, ger Jane någonting. Det är ett paraply, och Jane inser att hon inte är Ivy. Hon är moster Magnolia, i den lila kappan med silver- och guldfodret."



12 kommentarer:

  1. Det där låter precis som en dröm,de brukar inte alltid vara helt logiska :)

    SvaraRadera
  2. Har du läst hennes tidigare fantasyböcker? Var tvungen att kolla upp för jag kände inte till namnet. Hoppas du får njutbar läsning, tack för smakbit

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag har läst hennes fantasyserie och gillade den riktigt mycket.

      Radera
  3. läskigt att behöva springa genom skogen... tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  4. jag skulle gillat en moster i lila kappa med guld - och silverkanter. känner inte alls till den här boken. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  5. Det här var en ny bok för mig men den verkar spännande och lite småskum. :) Måste kolla upp den lite närmare.

    SvaraRadera
  6. Den är jag väldigt nyfiken på :)

    SvaraRadera
  7. Har läst hennes fantasyserie. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  8. Tycker jag känner igen namnet men jag har inte läst henne. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  9. Den här boken har jag läst. Jag gillade, men gillade nog hennes fantasyserie mer.

    SvaraRadera