söndag 26 januari 2020

En smakbit på söndag - Patrioterna


Så här på söndagskvällen så tänker jag delta i smakbiten där vi skall dela med oss en liten snutt ur boken vi för närvarande läser. Denna veckan delar vi detta hos Betraktninger.

Min smakbit denna veckan kommer från Patrioterna av Pascal Engman och den lyder så här:

"Madeleine Winther satt på toalettstolen och tittade på graviditetstestet. Sedan började hon gapskratta. Hon hade utan att veta om det, talat sanning när hon sagt till Markus Rådhe att hon var gravid. Om barnet i magen verkligen var hans var en helt annan fråga. Det fanns två andra kandidater."



8 kommentarer:

  1. Känns inte som att gapskratt var den bästa reaktionen, men, men...

    SvaraRadera
  2. ny författare för mig, tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  3. Denna titel har jag stött på i vimlet. En lovande debut kallades den. Tack för smakbit

    SvaraRadera
  4. Den där är jag nyfiken på.

    SvaraRadera
  5. Den finns oläst i mina läsahögar. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  6. Känner till författarnamnet men har inte läst något, det borde jag kanske göra? Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  7. Den var ny för mig. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera