tisdag 28 januari 2020

Tisdagstrion: Bokomslag i min favoritfärg


Nu är det dags för Tisdagstrion igen hos Ugglan & Boken. Denna veckan skall vi visa tre böcker som har bokomslag i vår favoritfärg.
   Min favoritfärg är orange alternativt lite rostbrunt. Här kommer tre böcker jag gillar i de färgtonerna.

1. Stanna hos mig av Ayobami Adebayo. Det är en berättelse om ett par och deras släkt i Nigeria på 1980-talet.

2. Häxan av Camilla Läckberg. Detta är tionde delen i Fjällbackaserien och det är som vanligt författarinnan Erica Falck och polisen Patrik Hedström som är huvudkaraktärerna.

3. Expeditionen: min kärlekshistoria av Bea Uusma. En biografi där författaren och läkaren Bea Uusma berättar om sin forskning kring Andrées polarexpedition 1897. 


 

23 kommentarer:

  1. fina orange omslag, här mycket orange i mitt påfågelsrum.

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Tycker att den är bland de bästa i Fjällbackaserien.

      Radera
  3. Uusmas bok är verkligen bra! :)

    SvaraRadera
  4. Expeditionen är den enda jag läst. Tack för tips om de andra!

    SvaraRadera
  5. Stanna hos mig och Expeditionen har jag läst. jättebra båda två. förr hade jag mycket orange

    SvaraRadera
  6. Häftiga färger på Stanna hos mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det omslaget är verkligen läckert.

      Radera
  7. Efter att ha upplevt 70-talet så hade jag väldigt svårt för orange väldigt länge. Nu har jag kommit över det och väljer ofta orange :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite så har det varit för mig också.

      Radera
  8. Stanna hos mig tyckte jag om och Expeditionen är bara så bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Två jättebra böcker. Expeditionen sträckläste jag.

      Radera
  9. Gillar ditt färgval, och Expeditionen är ju riktigt bra!

    SvaraRadera
  10. Och jag har inte läst Stanna hos mig, fast jag har tänkt göra det så länge.

    SvaraRadera
  11. Inte läst någon av dina tre. Men en stilig nyansmatchning var det! :)

    SvaraRadera