söndag 31 januari 2021

En smakbit på söndag: Solsystern


Nu har jag missat att delta i En smakebit på söndag i några veckor så nu är det verkligen dags. Denna veckan är det Betraktninger som håller i det hela. Här skall vi dela med oss en smakbit ur boken vi för närvarande läser.

Min smakbit denna veckan kommer från Solsystern av Lucinda Riley. Det är sjätte delen i den fantastiska serien De sju systrarna.

Så här låter smakbiten: "Cecily vaknade i gryningen till en kakofoni av kvitter, rop och läten från okända fåglar och djur. Hon låg kvar och ville desperat somna om. Hon hade varit vaken i flera timmar igår kväll, störd av gästernas uppsluppenhet och grammofonen som hade spelat under hennes sovrumsfönster åtminstone till klockan fyra på morgonen. Till och med efter det hade det hörts dämpade skrik och fnitter inifrån huset. Om det var möjligt att känna sig utmattad när man precis hade vaknat, var det precis så Cecily kände. Men när hon tvingade sina ögon att blunda, hördes soluppgångens kör bara ännu högre."



 

19 kommentarer:

  1. De sju syskonen ja, verkar vara populära böcker. Tack för smakbit

    SvaraRadera
  2. Sjätte delen och sju systrar, kanske en del kvar i serien då? :)
    Tack för smakbiten! Vackert bokomslag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja en del kvar, men den är inte översatt till svenska ännu.

      Radera
  3. Tack för smakbiten. Den här serien är jag nyfiken på.

    SvaraRadera
  4. Den här serien har jag ju hört talas om. Mycket. Men den har aldrig lockat mig.

    SvaraRadera
  5. Tycker mycket om författarens fristående böcker men tycker att den här serien är en seg upprepning av samma story. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar serien. Tycker att den blir bättre och bättre. Har även läst en fristående av Riley som jag gillar.

      Radera
  6. inte läst systrarna, tack för smakbiten

    SvaraRadera
  7. Jag har bara läst första boken, än så länge!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då har du många mysiga böcker framför dig.

      Radera
  8. En poppis serie, har dock inte läst någon bok. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  9. känner igen serien men jag har inte läst någon av delarna. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  10. Den finns oläst i min bokhylla och jag längtar efter att få börja läsa. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera