tisdag 12 januari 2021

Tisdagstrio: Färgglada omslag


Då är det dags för en tisdagstrio idag och det är som vanligt hos Ugglan & Boken som vi hittar den.
Denna veckan skall vi tipsa om tre böcker som har färgglada omslag. Mina tre har jag i bokhyllan, den första har jag läst och de andra står bland böckerna som i första hand skall läsas under året.


1. Stanna hos mig av Ayobami Adebayo. En bok om en familj i Nigeria på 1980-talet. Intressant tid i landet och en intressant familjeberättelse.

2. Hippie av Paulo Coelho. En berättelse om hippiegenerationen på 1970 talet.

3. Vända hem av Yaa Gyasi. En berättelse om slavhandelns konsekvenser under flera generationer från 1700-talet och framåt.

 


22 kommentarer:

  1. Stanna hos mig och Vända hem är verkligen fina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ser så mycket fram emot att läsa Vända hem.

      Radera
  2. Stanna hos mig och Vända hem har jag läst och tyckt om . Paulo Coelho har jag svårt för.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har bara läst två böcker av Coelho, men dem har jag gillat.

      Radera
  3. har läst Stanna hos mig och vända hem. Coelho är inte riktigt min tekopp

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har gillat de två böckerna jag läst hittills av Coelho.

      Radera
  4. Här är det färgglatt! Riktigt fina färger, men böckerna har jag inte läst.

    SvaraRadera
  5. Jag har alla men har inte läst en enda.

    SvaraRadera
  6. Väldigt färgglada omslag! Har inte läst någon av böckerna, men Stanna hos mig finns oläst i min bokhylla. Tack för tips!

    SvaraRadera
  7. Stanna hos mig var en riktig läsupplevelse tyckte jag! Så bra! Även Vända hem var riktigt bra.

    SvaraRadera
  8. Vända hem gillade jag, och Stanna hos mig skulle jag gärna vilja läsa.

    SvaraRadera
  9. Stanna hos mig har jag läst. En bra bok tyckte jag. Bra att bli påmind om Vända hem. Måste kolla om jag har den i läslistan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med. Stanna hos mig var jättebra.

      Radera
  10. Jag tänkte faktiskt på 'Vända hem', fast i en annan utgåva. Men slutligen blev det en annan. 'Stanna hos mig' var bra.

    SvaraRadera
  11. Åh, ännu en som plockar fram Stanna hos mig. Ja, jag får nog se till att läsa den.

    SvaraRadera
  12. Trodde jag hade koll på alla titlar av Paulo Coelho, men den där kände jag inte till alls! Tack för tipsen!

    SvaraRadera