onsdag 20 januari 2021

Veckans kulturfråga v3. 2021


Då är det vecka 3 och det är dags för en ny kulturfråga hos Enligt O. Veckans fråga lyder:


Vilken bok från 2020 som du inte hann läsa vill du läsa i år?
Jag har faktiskt fyra titlar från 2020 som jag verkligen vill läsa i år istället. Först och främst Hamnet av Maggie O´Farrell och den står redan och väntar i hyllan. Sedan beställde jag härom dagen tre till som också står högt på listan över böcker jag vill läsa i år och det är Samlade verk av Lydia Sandgren, Bikupan av Sarah Crossan och Biodlaren från Aleppo av Christy Lefteri.

 


 
 

8 kommentarer:

  1. Samlade verk har jag läst och Hamnet står jag i bibliotekskö

    SvaraRadera
    Svar
    1. Båda böckerna verkar så läsvärda.

      Radera
  2. Det är flera som nämner Hamnet. Jag får nog kolla på biblioteket (om de har öppnat).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har knappt hört någon negativ recension på Hamnet.

      Radera
  3. Två jag har läst och två jag vill läsa. Rekommenderar verkligen Samlade verk och Bikupan.

    SvaraRadera
  4. Bikupan och Hamnet har jag läst och gillade verkligen! Samlade verk kommer jag definitivt att läsa under 2021. Biodlaren verkar också intressant!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla dessa fyra böcker verkar så läsvärda.

      Radera