tisdag 5 januari 2021

Tisdagstrion: Böcker jag ser fram emot att läsa

Nu tänker jag delta i årets första tisdagstrio hos Ugglan & Boken. Veckans tema handlar om böcker man ser fram emot att läsa. Mina tre är böcker som kommer ut under årets första kvartal som jag är jättesugen på.

1. Odins eld av Elvira Birgitta Holm. En ny historisk roman av författarinnan. Jag gillade hennes Varg-trilogi jättemycket så det skall bli så spännande att läsa denna.

2. Är så klart sugen på Oskuldens lag av en av mina favoritdeckarförfattare Michael Connelly.

3. Jens Lapidus kommer med en ny bok som heter Paradis city och den verkar spännande.


 


15 kommentarer:

  1. Känner igen författarnamnen men inte böckerna. Tack för tips!

    SvaraRadera
  2. En ny Lapidus alltså? Ja, den hade jag nog kunnat tänka mig.

    SvaraRadera
  3. Odins eld verkar spännande. Tack för tips!

    SvaraRadera
  4. Bekanta författare, men jag känner inte till dem i övrigt.

    SvaraRadera
  5. Oskuldens lag vill jag läsa.

    SvaraRadera
  6. troligtvis kommer jag inte att läsa någon ev de här. det ska i så fall vara Elvira Birgitta Holm

    SvaraRadera
    Svar
    1. Elvira Birgitta Holm skriver så bra historiska romaner.

      Radera
  7. Odins eld blir jag nyfiken på. Tack för tips!

    SvaraRadera