torsdag 11 november 2021

Hett i hyllan v45, 2021


Då är det torsdag och dags för Hett i hyllan. Denna utmaning finns hos Bokföring enligt Monika varje vecka. Där skall vi visa upp de där böckerna som stått och samlat damm i eviga tider. Jag befinner mig fortfarande i mitt bokskåp i köket.

Veckans bok är Lögnen av Linwood Barclay. Det är del två i en serie som heter Promise Falls. Boken gavs ut 2019 och den är inbunden.

Så här står det om handlingen: "Den gigantiska skärmen på en drive-in-biograf kollapsar och fyra personer omkommer. När dottern till ett av offren kontaktar privatdetektiven Cal Weaver för att utreda ett inbrott i hennes pappas hus hittar Cal ett dolt rum. Ett rum där det otvivelaktigt har skapats mörka hemligheter. Men vad var tjuvarna egentligen ute efter?

Under tiden arbetar kommissarie Barry Duckworth med två tidigare mordfall som han tror är sammanlänkade eftersom offren har likartade, distinkta sår.

När ytterligare ett mord inträffar korsas Cals och Barrys vägar då de båda envetet driver sina utredningar vidare. Men frågan är om de kan leva med de sanningar och lögner som de kommer att upptäcka?"


 

3 kommentarer:

  1. Det där är en riktigt bra serie! Läses bäst i ganska snabb följd, det är många detaljer att hålla ordning på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ett bra tag sedan jag läste första boken. Borde fortsätta serien snart.

      Radera
  2. Har aldrig hört talas om den här författaren men jag ser att han har skrivit många böcker och är tydligen väldigt populär.

    SvaraRadera