tisdag 2 november 2021

Tisdagstrion: Böcker /författare från mina hemtrakter

 


Då är det tisdag och dags för tisdagstrion. Denna hittar vi alltid hos Ugglan & Boken. Denna veckan skall böckerna har någon koppling till våra hemtrakter. Jag bor i Borås så här kommer mina tre.

1. Det fördolda är skriven bl.a. av Hans Rosenfeldt och han är född i Borås. Detta är första delen i en kriminalare som handlar om psykologen Sebastian Bergman.

2. New Delhi - Borås av Per J. Andersson är en sann berättelse om indiska Pikej som träffar den svenska Lotta när hon är på semester i Indien. Det är början på en kärlekshistoria som får Pitej att på cykel ta sig ända till Sverige och Borås till sin kärlek.

3. Denna är kanske lite långsökt, men i Danslärarens återkomst av Henning Mankell så är en av personerna som hjälper till att utreda brottet en före detta kollega till den döde som åker från sin hemstad Borås upp till Härjedalen för att delta i utredningen.





7 kommentarer:

  1. Har inte läst några av dina böcker men andra av Mankell.

    SvaraRadera
  2. Tack för tipsen! Inte läst någon av dom.

    SvaraRadera
  3. Det fördolda har jag läst och ett par andra böcker av Mankell, men inte just denna. Tror jag.

    SvaraRadera
  4. Danslärarens återkomst har jag läst men inte de andra två.

    SvaraRadera
  5. Det fördolda har jag läst men inte de övriga. Intressant blandning. Tack för tipsen.

    SvaraRadera
  6. Gillar din långsökta lösning :-) Rosenfeldt skulle jag vilja läsa! En sån där person som jag förstås känner väl till, men aldrig har läst nåt av.

    SvaraRadera
  7. Danslärarens återkomst har jag läst, tror jag läst det mesta som Mankell skrivit. Finns nog någon bok kvar att upptäcka. :) Tack för övriga tips!

    SvaraRadera