onsdag 24 november 2021

Tisdagstrion v. 47, 2021: Massor av mord


Jag hann inte slänga ut tisdagstrion igår så den kommer idag istället. Det är som vanligt hos Ugglan & Boken som man hittar den.

I veckans trio skall vi tipsa om böcker där mord förekommer. Här kommer mina:

1. Darktown av Thomas Mullen. En bok där vi får följa två svarta poliser i Atlanta . Året är 1948.

2. Lockdown av Peter May. Handlar om ett mordfall i London mitt under en pandemi.

3. Försvunnen av Tina Frennstedt. En Cold Case deckare som är inspirerad av verkliga fall. Handlingen utspelar sig i Malmö och på Österlen.





9 kommentarer:

  1. Den i mitten är den enda jag hittills har läst. De andra två står oläst i hyllan.

    SvaraRadera
  2. Att vara svart polis i USA 1948 kunde nog ha sina sidor.

    SvaraRadera
  3. Lock down är jag nyfiken på, jag har ju läst en del bra böcker av Peter May.

    SvaraRadera
  4. Darktown blir jag nyfiken på. Tack för tips!

    SvaraRadera