tisdag 30 november 2021

Tisdagstrion v48, 2021: Tunna böcker


Då är det tisdag och det är dags för tisdagstrion som denna veckan skall handla om tunna böcker. Denna utmaning finns som vanligt hos Ugglan & Boken. Mina böcker denna veckan är:

1. Vi kom över havet av Julie Otsuka. En bok om Japanska kvinnor som 1919 åkte över havet för att komma till USA och bli brudar där. 174 sidor.

2. Misstag i Moskva av Simone de Beauvoir. En berättelse om ett par som reser till Moskva och där upplever problem i sin relation. 128 sidor.

3. Drottningen vänder blad av Alan Bennett. Berättelsen handlar om hu Drottning Elisabeth tack vare sin olydiga hundar upptäcker en bokbuss som står parkerad utanför Westmister Palaces köksregioner. 124 sidor.




16 kommentarer:

  1. gillade både Bennetts och de Beauvoirs bok

    SvaraRadera
  2. Drottningen vänder blad har jag varit nyfiken på :)

    SvaraRadera
  3. tre tunna klassiker som jag läst och tyckt om. riktiga pärlor!

    SvaraRadera
  4. Har inte läst någon av dem, men har en annan av Otsuka oläst i hyllan.

    SvaraRadera
  5. En trio där jag har läst alla tre! Och de är bra böcker allihop.

    SvaraRadera
  6. "Vi kom över havet" tyckte jag mycket om. Vill läsa Misstag i Moskva!

    SvaraRadera
  7. Drottningen vänder blad låter annorlunda och rolig.

    SvaraRadera
  8. Tre utmärkta, jag skriver under på allihop! Bennetts bok är väldigt underhållande.

    SvaraRadera
  9. Vi kom över havet tyckte jag var riktigt bra!

    SvaraRadera
  10. Beauvoir har jag faktiskt aldrig läst. De andra däremot, som var bra båda två.

    SvaraRadera
  11. Vi kom över havet är fantastisk :) Drottningen vänder blad hade jag snudd på glömt bort, men den passar ju förstås alldeles ypperligt in här.

    SvaraRadera