torsdag 4 januari 2018

Helgfrågan v. 1


Då är det nytt år och hos Mias bokhörna är det årets första Helgfråga. Tänker naturligtvis delta i denna även i år så ofta jag kan. Frågorna hos Mia lyder idag:

Hur tänker du ditt nya bokår? Har du satt upp hur många böcker du skall läsa i år? Vilka utmaningar skall du delta i?
Jag hoppas så klart att mitt bokår skall bli snäppet bättre än förra året med massor av fin läsning. På Goodreds har jag i år satt som mål att läsa 85 böcker. 

Jag skall även delta i några utmaningar. Först och främst kör jag en egen Hyllvärmarutmaning liksom förra året. Där skall jag försöka läsa minst 2 böcker per månad. Naturligtvis kör jag en Boktolva även i år. Har valt ut 12 författare och böcker. Vargnatts bokhylla skall läsa 6 klassiker på 6 månader och den utmaningen hakar jag på. Till sist så kommer jag även i år delta i 3 x 3-utmaningen hos Ugglan och boken. Sedan kommer jag så klart delta i alla trevliga veckoutmaningar under året.

Bonusfråga: Något du tänker ändra på för egen del nu när det är nytt år?
Det enda jag vet att jag skall ändra på är att jag skall försöka öka längden på mina promenader om fötterna klarar det. Året har i alla fall börjat bra med tre långa promenader på fyra dagar 😄👍👌



21 kommentarer:

  1. jag tycker 85 böcker låter väldigt mycket, att röra på sig är viktigt om man ska orka läsa böcker.

    SvaraRadera
  2. 85 böcker var inte illa! Hoppas du klarar av det :)

    SvaraRadera
  3. Ja men promenader är jättebra, ska försöka komma ut på några också.

    SvaraRadera
  4. Jag är också sugen på Vargnatts utmaning, men så finns det en annan på instagram. Om barn och ungdomsböcker.

    SvaraRadera
  5. Skönt med långpromenader :) Idag var det -20 ute så då blev det flera kortare promenader med hundarna, jag bor på helt fel ställe för att inte riktig gilla kylan, dock är ju snö helt underbart (så länge den inte kommer i mängder så man måste skotta hur mycket som helst)
    Hyllvärmarna ska jag också försöka minska ner, vi får se hur det går.

    SvaraRadera
  6. Ungefär samma utmaningar som jag funderar på att vara med i

    SvaraRadera
  7. Ambitiöst! Jag törs inte ge mig på utmaningar som ska hållas i under lång tid.

    SvaraRadera
  8. 85 böcker är verkligen mycket. Vargnatts utmaning låter kul. (Men jag har ju föresatt mig att begränsa detta med utmaningar...)

    SvaraRadera
  9. Promenad och ljudbok är en otroligt skön avkoppling tycker jag. Därför blir det väl mycket läst. Speciellt på sommaren när det är varmt. Då blir det cykel, ljudbok och timmarna går.

    SvaraRadera
  10. 3x3 är jag lite lockad av. Fast utmaningar har jag ju tillräckligt av egentligen...

    SvaraRadera
  11. Promenader är så skönt tycker jag! Det är ett jättebra sätt att varva ned på och bearbeta sina tankar.

    SvaraRadera
  12. Imponerande med 85 böcker! Ska själv också vara med i Vargnattsutmaning

    SvaraRadera
  13. ojdå! 6 klassiker på sex månader har jag missat! det borde vara möjligt att haka på. läser väldigt gärna klassiker. har två på gång nu.
    jag har också promenader som ett önskemål under 2018. hur lång är en lång promenad?

    SvaraRadera
  14. 85 böcker är mycket, lycka till med läsmålet och utmaningarna! :)

    SvaraRadera
  15. En bra början på året med långpromenader! :) Några fler klassiker skulle jag nog också vilja läsa i år, en god idé.

    SvaraRadera
  16. 3x3 lockar lite, men det får nog räcka med utmaningar för mig :)

    SvaraRadera
  17. Det låter vettigt att läsa hyllvärmare. Det blir ingen Boktolva för mig i år.

    SvaraRadera
  18. Jag hade tänkt mig att minska p utmaningarna, men det blev tvärtom...

    SvaraRadera
  19. Så många roliga utmaningar! Jag har begränsat mig till sådana som är varje vecka, men 3 x 3-utmaningen låter också lockande, liksom klassiker, hyllvärmare och kvinnliga nobelpristagare.

    SvaraRadera
  20. Kul att vi har samma läs-mål med 85 böcker!
    Hyllvärmarna ska jag också delta i i år, för första gången.

    SvaraRadera
  21. Klassikerutmaningar låter alltid lockande, men jag tror jag ska lägga ribban lägre och försöka läsa EN. :) 3 x 3 ska jag nog göra i alla fall. Om jag kan välja böcker.

    Klarade av årets första promenad idag och fick i mig lite solljus på kuppen så det var skönt. Hoppas det blir fler för både dig och mig under året!

    SvaraRadera