tisdag 2 januari 2018

Veckans topplista v.1 - Författare som gav mersmak


Blev så glad när jag såg att Johannas Deckarhörna fortsätter med Veckans topplista även i år. Det är en jättetrevlig utmaning. I årets första tema skall vi: 

Lista topp fem nya författarbekantskaper under 2017 som vi gärna läser mer av

1. Läste Tennison av Lynda de Plante och kände att henne vill jag läsa mer av. Nästa bok ligger här och väntar och den kommer att läsas under våren.

2. Patrick Rothfuss har jag varit sugen på att läsa länge. Läste Vindens namn del 1 nu under hösten och jag fick verkligen mersmak.

3. Ewa Klingbergs bok Manglade dukar och vikta servetter föll jag för direkt. Längtar efter uppföljarna som kommer under året.

4. Emma Donoghues  bok Miraklet var otroligt intressant, berörande och välskriven och jag vill gärna läsa mer av henne.

5. Stjärnklart av Lars Wilderäng var en bok som passade mig som handen i handsken. Den var så intressant och spännande och jag sträckläste den. Måste läsa nästa bok i serien snart.

 

10 kommentarer:

  1. Har bara läst Klingbergs bok men är nyfiken på de andra. Tack för tips!

    SvaraRadera
  2. Ewa Klingbergs bok vill jag också läsa, och de kommande från henne. Miraklet står i bokhyllan och väntar, jag kanske skall prioritera den.

    SvaraRadera
  3. Miraklet borde jag nog läsa, verkar det :) Stjärnklart ska läsas i år och Tennison kanske jag skulle klämma in också.

    SvaraRadera
  4. Tennison vill jag läsa också och Miraklet och Ewa Klingberg

    SvaraRadera
  5. Vindens namn har stått i bokhyllan i evigheter - kanske dags att läsa 2018?

    SvaraRadera
  6. Tennison gillade jag mycket, har också läst uppföljaren. :)

    SvaraRadera
  7. Åh vad roligt att du gillade Stjärnklart så bra, det gjorde verkligen jag med. Klingbergs bok var oxå bra. Tack för tips ang. de övriga.

    SvaraRadera
  8. Miraklet kunde ha fått vara med hos mig också!

    SvaraRadera