onsdag 31 januari 2018

Månadssammanfattning januari 2018

Första månaden under året är snart till ända. Min läsning har gått upp och ner denna månad, både på grund av lite spel och nu på slutet min andra influensa denna vintern. Har i nuläget varit sjuk i 1 1/2 vecka. Men här kommer i alla fall en sammanfattning av vad jag läst och sett under månaden.

Läst i januari 2018:

1. Norton Juster - The Phantom Tollbooth   4 / 5   255 sidor 
2. M.R. Carey - Pojken på bron   4,75 / 5   392 sidor
3. Ray Celestin - Mafioso(Yxmannen#2)   4,5 / 5   537 sidor 
4. Eowyn Ivey - Mot den glittrande snön vid världens ände   5 / 5   446 sidor 
5. Robert Louis Stevenson - Skattkammarön(illustrerad)   4 / 5   192 sidor
6. Susan Abulhawa - Morgon i Jenin   4,5 / 5   383 sidor
7. Erin Hunter - Månsken(Warriors, andra profetian #2)   4,5 / 5   326 sidor


Antal böcker: 7
Totalt antal lästa sidor: 2531  
Månadens bästa bok: Mot den glittrande snön vid världens ände
Helt klart näst bästa: Pojken på bron




Filmer januari 2018:

 

American assasin
Star Wars: The Last Jedi(månadens bio-film)
National Security

Skönheten och Odjuret
The Dark Tower


TV-serier i januari 2018:

 

Lucifer, säsong 3
Black Sails, säsong 4
Arrow, säsong 5
Elementary, säsong 5
Bones, säsong 12


10 kommentarer:

  1. Ups, där försvann min kommentar innan jag visste ordet av! Jag som just skrivit om Mafioso, men hur som helst verkar den väldigt bra och nu åker den upp i boktraven!

    SvaraRadera
  2. Hela familjen fick influensa vid jul och det tog närmare en månad innan vi var återställda, så jag tror att den är tuff i år. Hoppas du mår bättre nu, krya på dig!

    SvaraRadera
  3. Celestin-serien är jag lite nyfiken på!

    SvaraRadera
  4. Betygsmässigt så ser din månad helt strålande ut :)

    SvaraRadera
  5. Verkar som du haft en riktigt bra läsmånad ändå om en ska gå efter betygen. Jag har varit hemma med influensa sedan i tisdags och börjar känna mig lite bättre nu. Borde aldrig ha gått till jobbet i måndags. Krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja fy denna influensa. Jag har haft oturen att dr4abbas två gånger denna vintern. Första gången tog det tre veckor innan jag återhämtat mig, denna gången har det tagit 1 1/2 vecka än så lä'nge och jag är inte bra ännu.

      Radera
  6. Vad tyckte du om Dark Tower? Har du läst böckerna?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gillar filmen. Har inte läst böckerna, men hela serien ligger i bokhyllan och väntar.

      Radera
  7. Stackare! Hoppas du får hålla dig frisk. Krya på dig!

    SvaraRadera