söndag 31 mars 2019

En smakbit på söndag - Månskensvargen


Då är det söndag kväll och sent om sider kommer det ett inlägg med en smakbit ur boken jag för närvarande läser. Detta delar vi med oss av hos Flukten fra virkeligheten.

En av böckerna jag för närvarande läser är Månskensvargen av Elvira Birgitta Holm. Det är första boken i en trilogi som utspelar sig under svensk medeltid.

Så här lyder smakbiten:

"Lille-Ulv föddes i slutet av höstmånaden, på den helige Mikaels dag.
   Han hade sin fars mörka lockar och sin mors sneda bruna ögon och ett skratt som en kvillrande vårbäck.
   Så länge han fick leva var han ett barn som alla älskade.
   Men Ylva var den som älskade honom mest av alla."



6 kommentarer:

  1. Jag tycker mig ha sett namnet på författaren förut. Tack för smakbit!

    SvaraRadera
  2. historiska romaner kan vara väldigt intressanta. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar historiska romaner. Den här boken har börjat riktigt bra.

      Radera
  3. Den här boken kände jag inte till. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  4. Lite olycksbådande mening där... så länge han fick leva... Tack för smakbiten!

    SvaraRadera