torsdag 28 mars 2019

Hett i hyllan #189


Då är det torsdag kväll och jag skall delta i Hett i hyllan hos Bokföring enligt Monika. Där skall vi dela med oss av de där böckerna som stått och samlat damm i eviga tider i våra bokhyllor.

Har ju ingen hundraprocentig koll på vilka böcker jag visat upp, men det får i alla fall bli Bumerang av Tatiana de Rosnay. Den pocketutgåvan som jag har är tryckt 2014. Köpte den ett par år senare på Myrorna. Fattar inte varför jag inte läst boken, för jag har läst flera andra böcker av författarinnan och gillat alla.

Så här står det om handlingen:

"Antoine Rey är utled på sitt jobb och han avskyr att vara skild och ensamstående med två truliga tonåringar. När hans syster Mélanie fyller fyrtio, överraskar han henne med en helg vid Atlantkusten, där de brukade tillbringa barndomens somrar. Besöket väcker en mängd glömda minnen och Mélanie får en upprörande flashback. På vägen hem, precis när hon ska berätta vad som upprör henne, krockar de med bilen och Mélanie blir allvarligt skadad. Inget är lätt för Antoine som son, make, bror och far. Men så möter han den avspända och sexiga Angèle, en obduktionstekniker som ger ny mening åt orden liv, kärlek och död."



6 kommentarer:

  1. Känner inte till den boken men den låter ju intressant!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyckte också att den verkade intressant när jag köpte den.

      Radera
  2. Jag har inte läst något av Tatiana de Rosnay, men jag funderar på att göra det :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan definitivt rekommendera att testa någon av hennes böcker. Har läst Colombes granne. Ryskt bläck och Mocka och gillade alla. Skall alldeles snart läsa Regnvakt som är den senast översatta av henne.

      Radera
  3. Har läst två böcker av henne, som inte riktigt levt upp till förväntningarna. Men inte den här.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Synd när man har förväntat sig att böckerna skall vara bra och blir besviken. Jag gillar i alla fall de böcker jag läst. Skall snart läsa hennes senast översatta Regnvakt.

      Radera