måndag 25 mars 2019

Rex Omega

Titel: Rex Omega
Författare: A.R.Yngve
Bokförlag: TiraTiger Förlag
Format: E-bok
Utgiven: 2019-03
Antal Sidor: 229
Finns bla att köpa hos: Adlibris | Bokus
Tack A.R. Yngve för möjligheten att förhandsläsa boken!

Har tidigare läst A.R. Yngves serie Darc Ages, som jag gillat jättemycket. Så när jag fick förfrågan från författaren om jag ville förhandsläsa hans nya spänningsroman Rex Omega så tackade jag naturligtvis ja. Detta är en politisk thriller som utspelar sig en bit in i framtiden.

Så här står det om handlingen:

"DET VAR EN GÅNG I DET 21:A ÅRHUNDRADET...I ett framtida Sverige omkommer kronprinsen och hans hustru i ett attentat. När den gamla drottningen avlider, förväntas deras son Jean Filip överta tronen som landets nye kung. Men den unge Jean Filip har tappat tron på det gamla systemet och vill hellre leva sitt eget liv. Så dras han in i ett våldsamt storpolitiskt spel om Sveriges framtid... och i denna kris får hans roll som kung en ny mening. Jean Filip blir en hjälte som räddar sitt land..." 

---

Jag gillar att läsa spänningsromaner så att ta mig an denna kändes så kul. Boken utspelar sig som ni kan läsa ovan en bit in i framtiden. Den svenska kungafamiljen råkar ut för ett  attentat och med det så är en intrigfull och spännande historia igång. Det är politiska intriger både inom landet och inom EU. Den nya kungen Jean Filip blir indragen i ett intrigfullt maktspel.Det handlar dessutom om flyktingkris på grund av klimatet och mycket annat spännande. Jag tyckte att jag drogs in i storyn med hull och hår redan från första kapitlet. Språket var rappt och boken var otroligt lättläst och underhållande. Så vill ni läsa en annorlunda spänningsroman så är detta något att testa.


Betyg: 4 / 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar