tisdag 12 mars 2019

Veckans topplista v. 11 - Vinterns bästa


Tisdag igen och åter  dags för veckans topplista hos Johannas Deckarhörna. Eftersom vi är förbi vintermånaderna så tycker Johanna att vi skall lista de bästa böckerna vi läst under vintern. Nedan kan ni se de böckerna som fått mina högsta poäng under.

1. Vaxade juveler och brända hjärtan av Ewa Klingberg. Tredje fristående boken i författarinnans Huskvarna-serie.
2. På andra sidan väggen är en psykologisk thriller och Shari Lapenas debutroman.
3. Skuggsystern av Lucinda Riley. Detta är del tre i serien De sju systrarna.
4. Skuggornas drottning av Sarah J. Maas. Fjärde delen i fantasyserien Glastronen.
5. Sista brevet till Sverige. Fjärde och sista delen i Vilhelm Mobergs Utvandrar-svit.

 


21 kommentarer:

  1. 1, 3 och 5 har jag läst, men inte nu i vinter. Bra är de i alla fall :)

    SvaraRadera
  2. Klingberg är bra, det var för länge sedan Moberg, så snygga omslag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den utgåvan av Mobergs serie är otroligt fina.

      Radera
  3. Svar
    1. Såg att vi var några som hade den på våra listor.

      Radera
  4. Har läst 4 & 5 från din lista. Tack för tips om de andra.

    SvaraRadera
  5. Skuggsystern är verkligen bra!

    SvaraRadera
  6. Klingbergs bok har jag på min lista också. Skuggsystern och Sista brevet till Sverige har jag läst och tyckte de var bra. På andra sidan väggen är jag nyfiken på.

    SvaraRadera
  7. Shari Lapenas bok låter intressant i mitt nuvarande humör!

    SvaraRadera
  8. Inte läst någon på din lista, men nyfiken på flera, lite extra på Skuggsystern. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hela serien av Lucinda Riley har varit bra hittills.

      Radera
  9. Klingbergs har jag bara läst första delen men jag vill verkligen fortsätta serien! Och jag vill också Lucinda Rileys böcker. :)

    SvaraRadera
  10. Klingberg har jag läst. Sista brevet till Sverige läste vi med stor behållning i läsecirkeln

    SvaraRadera
  11. Moberg går inte av för hackor.
    Och den här Huskvarnaserien hör jag om då och då. Borde jag kanske ...?

    SvaraRadera
  12. Inte läst någon av dessa, På andra sidan väggen blir jag lite extra nyfiken på. Tack för tips!

    SvaraRadera
  13. Vaxade juveler och brända hjärtan vill jag gärna läsa:)

    SvaraRadera
  14. Maas serie ska jag börja på senare i vår

    SvaraRadera