fredag 1 mars 2019

Gudarnas skymning


Titel: Gudarnas skymning
Serie: De fem elementen  
Författare: Cecilia Larsson Kostenius
Bokförlag: Visto Förlag
Format: Inbunden
Utgiven: 2018-04
Antal sidor: 324

Finns bla att köpa hos: Adlibris | Bokus
Tack till Visto Förlag och Cecilia Larsson Kostenius för boken!

Gudarnas Skymning av Cecilia Larsson Kostenius är andra boken i fantasy-serien De Fem Elementen. Böckerna riktar sig till åldersgrupp 12 - 15 år.

Så här står det om böckerna:

" De fem elementen presenterar en alternativ sanning om vårt ursprung och visar världen ur en annorlunda synvinkel, i en egen tolkning av mytologin. Första delen, De Ursprungliga, släpptes i slutet av 2017. En bok om att vara sig själv, om att samarbeta, om att ta vara på allas olikheter som tillgångar. Andra delen, Gudarnas skymning, handlar om inre styrka och mod att stå upp för det man tror på. Allt sätts på prov när Regina, Odal, Svala och Pål ska möta fienden. Deras träning är fullbordad, men är de redo?"

---

I första boken i serien som hette De ursprungliga fick man stifta bekantskap med karaktärerna, man fick lära sig om de olika människoraserna och man fick bekanta sig med världen. Vi fick lära oss att världen hade fyra goda gudinnor och en ond gudinna. De olika raserna samlades och tränade inför att möta ondskan. Det märktes att det var första boken, för den var en introduktion om hur allt var och vad som skulle komma och det tyckte jag var lite segt på sina ställen.
   Nu när jag började läsa Gudarnas skymning så var jag lite rädd att även denna bok skulle vara seg, men det hade jag inte behövt oroa mig för. Här drogs man in i en spännande och fantasifull handling från sida ett och det höll i sig hela boken ut. Det var magi, vänskap, kärlek ondska i en salig blandning . Ja jag tyckte verkligen att denna boken var superbra. Att serien riktar sig till ungdom skall man inte bry sig om för det går alldeles utmärkt att läsa den som vuxen också. Eftersom jag gillade denna så mycket så är jag  förväntansfull inför att läsa del tre. Kan knappt vänta 😃👍💗


Betyg: 4,5 / 5



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar