fredag 31 januari 2014

Läst i januari

Tycker inte det var länge sedan nyår, men en hel månad har redan gått. Lite vinter har vi också fått!! Läsningen har flutit på ganska bra under månaden. Dessa har det blivit:

1. Selma Lagerlöf - Frid på jorden(novell)
2. Stina Nilsson - Sagan om häxan Märta: och om trollen och spöket(barnbok)
3. Karen Engelmann - Stockholm octavo
4. Liza Marklund - Lyckliga gatan 
5. Sylvia Plath - Glaskupan
6. Jenny Jägerfeld - Här ligger jag och blöder
7. Stefan Spjut - Stallo(e-bok)
8. Melina Marchetta - Francesca
9. Dan T. Sehlberg - Mona 
10. Lottie Moggach - Kyss mig först
11. Neil Gaiman - Coraline 

Vi har kikat en hel del på serier också. Hur vi hunnit med såpass mycket vet jag inte. Men detta har vi sett:


 

Relic Hunter säsong 1:2, 2 och 3
Big Bang Theory säsong 6
CSI: Miami säsong 10
[Scrubs] säsong 1
Fringe säsong 3, 3 avsnitt
Warehouse 13 säsong 1, 2 avsnitt


Kikade även på Fröken Frimans krig i 3 avsnitt på SVT-play


3 kommentarer:

  1. Åh, länge sedan som jag såg på Relic Hunter. Det brukade vara en av mina favorit tv-serier i tiden :)

    SvaraRadera
  2. Relic Hunter var min favoritserie när jag var yngre. Älskade den verkligen :)

    SvaraRadera
  3. Härlig månad du har haft :)

    SvaraRadera