söndag 10 oktober 2021

En smakbit på söndag - Ett långt spår av blod


Då är det dags att delta i En smakebit på söndag hos den norska bloggen Betraktninger. Där skall vi dela en smakbit ur boken vi för närvarande läser.

Just nu håller jag på med Ett långt spår av blod av Mason Cross, en bok som stått i min hylla ett tag. Har inte hunnit så långt ännu så min smakbit kommer från sidan 49:

"Jag fick aldrig veta vad soldaten hette, så namnet Caleb Wardell sa mig inte ett dugg när det för ett antal år sedan hamnade på alla tidningars förstasidor."


12 kommentarer:

  1. Den här har jag faktiskt läst. Den passade inte mig jättebra, men jag tyckte den var helt okej.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har inte hunnit så långt ännu, men har lite svårt att få något flyt i läsningen.

      Radera
  2. Tack för smakbiten! Känner inte igen författaren eller boken.

    SvaraRadera
  3. Hujedamej vilken rysansvärd titel. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst låter titeln lite skrämmande.

      Radera
  4. Ujuj, tillhör inte min favoritgenre, känner inte till författaren heller. Hoppas du inte mister nattsömnen. Tack för smakbit

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej tror nog att jag kan sova trots spännande bok.

      Radera
  5. Känner till författarnamnet men har inte läst. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  6. känner inte alls till varken författare eller titel. är det meningen att titeln skall locka till läsning? tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  7. Läskig titel. Känner varken till bok eller författare. Tack för smakbit.

    SvaraRadera