tisdag 19 oktober 2021

Tisdagstrion: Konst & fotografi


Då är det tisdag och hos Ugglan & boken så är det tisdagstrion. Veckans tema är konst & fotografi. Jag väljer tre böcker där vi har lite konst på omslagen.

1. Så nära barfota av Marie Hedegård. Boken handlar om Ellen vars barn flyttat ut och vars make fortsätter med sitt liv som vanligt. Men Ellen känner sig lite vilsen i tillvaron.

2. Bön till havet av Khaled Hosseini. En fint illustrerad bok om en pappa som berättar för sin son om sin barndom i Syrien.

3. Vi ses vid Röda Sten av Viveca Lärn. En berättelse om fyra kantstötta personer från Göteborg.




14 kommentarer:

  1. Bön till havet verkar jättefin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är den, både texten och bilderna.

      Radera
  2. Oj en bok av Hoseini jag inte kände till alls - men skriver han om Syrien, inte om Afghanistan som han brukar???

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blev tvungen att googla och visst är det Syrien denna gång!

      Radera
    2. Ja det är om Syrien och boken är superfin.

      Radera
  3. Bön till havet har jag missat. den ser så fin ut.

    SvaraRadera
  4. Har inte läst någon i din trio, men det har blivit ett par andra böcker av Hosseini.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Älskar alla böcker av Hosseini som jag läst hittills.

      Radera
  5. Ingen av de här böckerna har jag läst. Khaled Hosseinis bok blir jag nyfiken på.

    SvaraRadera
  6. Bön till havet har jag också missat, så tack för tips!

    SvaraRadera