fredag 22 oktober 2021

Helgfrågan v. 42, 2021


Då är det helg igen och hos Mias bokhörna så finns det en ny helgfråga. Veckans fråga lyder:

Det finns många bokserier. Har du fastnat för någon och varför?
Ja jösses. Det finns verkligen hur många serier som helst och några långkörare håller jag på med. Men jag tar och nämner två serier där jag nyss läst första boken och absolut vill läsa mer. 

Den första serien är heter Boggs & Smith, den är skriven av Thomas Mullen och första boken heter Darktown. Det är en kriminalberättelse som utspelar sig 1948 i Atlanta. Anledningen till att jag gillar den är att den är annorlunda och att boken tar upp hur svarta i allmänhet och svarta poliser i synnerhet blir behandlade.

Den andra serien heter Cold Case, den är skriven av Tina Frennstedt och första boken heter Försvunnen. Först tycker jag att det är intressant att boken handlar om gamla fall och att serien är inspirerad av verkliga fall. Dessutom var det lite trevligt att handlingen utspelar sig i Malmö och på Österlen. Har inte läst så många böcker som utspelar sig där.




7 kommentarer:

  1. jag läser sällan serier, men gillar vissa författare (lite konstigt... jag har inte fått några spam eller konstiga kommentarer... viruskontrollen säger ok)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen jättekonstigt. Det har hänt varje gång jag gått in på din sida denna veckan. Gjorde även viruskontroll på min egen dator för säkerhets skull, men inga virus där heller.

      Radera
  2. Böcker på Österlen verkar hur trevligt som helst.

    SvaraRadera
  3. Det värsta är att man vill läsa alla serier men det är omöjligt

    SvaraRadera
  4. Jamen de där lät ju spännande båda, särskilt Darktown.

    SvaraRadera