torsdag 14 oktober 2021

Hett i hyllan v. 41, 2021


Ja då är det torsdag igen och hos Bokföring enligt Monika så är det dags för Hett i hyllan. Där skall vi visa upp någon bok som stått i bokhyllan och samlat damm i eviga tider.

Vi befinner oss fortfarande i mitt skåp i köket där det stått en hel del böcker väldigt länge nu. Dagens bok är Här kommer natten av Charlotte Aquilonius. Boken är inbunden och den har stått i skåpet sedan 2018 då den kom ut.

Så här står det om handlingen: " Milla har på ovanliga vägar kommit över en stor våning på en av Södermalms bästa adresser. Bakom sig har hon ett kraschat förhållande och framför sig en karriär som läkare på sjukhusets hematologimottagning. När vintermörkret sänker sig börjar hon ifrågasätta meningen med allt. Samma sak drabbar tvillingsystern Laura som arbetar som servitris på konceptkrogen Hunger & Törst. Har det någonting med deras 26-årsdag att göra? Med att deras hemlighetsfulla mamma vägrar att prata om det förflutna? Eller med den noga plomberade kista som är på väg norrut från Paris?"

 


8 kommentarer:

  1. Den här boken har jag i alla fall sett. Den fanns på en del bloggar för en tid sedan. Den verkar kunna vara spännande.

    SvaraRadera
  2. Jag har läst den och tyckte inte om den alls. Inte ett tema som passar mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skall bli spännande att se vad jag tycker när jag läst den.

      Radera