tisdag 26 oktober 2021

Tisdagstrion: Halloween


Då är det tisdag och hos Ugglan & Boken så är det dags för tisdagstrion. Eftersom det är Halloween-helg i helgen som kommer så är det lite läskiga böcker, pumpor, häxor eller annat i böckerna vi väljer. 

1. Nattsidan av Joyce Carol Oates är en liten novell från Novellix. Novellen utspelas i slutet av 1800-talet och det är en lite kuslig berättelse.

2. En sån som du av Gillian Flynn. Berättelsen handlar om sierskor, kristallkulor mm, men också om ett  hemsökt hus.

3. Även i Hemsökelsen på Hill House hittar vi ett hemsökt hus. En klassiker från 1900-talet.


 



22 kommentarer:

  1. Hemsökelsen på Hill House tycker jag om :)

    SvaraRadera
  2. De två sista har jag läst. Gillian Flynn gillar jag.

    SvaraRadera
  3. Jag älskar Shirley Jackson! Läste just ut Dark Tales, så många fantastiska små noveller med psykologisk udd

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dark Tales har jag inte läst. Tack för tipset.

      Radera
  4. Jag visste inte att Oates skrev skräckisar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo en del tror jag. Har flera böcker av Oates , men det är bara denna novell som jag läst.

      Radera
  5. har läst annat av Flynn som varit riktigt bra. Oates äger jag nog men jag har inte läst. Jackson har jag läst

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Flynns böcker är bra. Av Oates äger jag ett gäng böcker men denna novell är det enda jag läst.

      Radera
  6. Jag har läst Flynns bok, men blev först förvirrad av titeln (på engelska heter den The Grownup). Hon är alltid bra!

    SvaraRadera
  7. Har läst Flynns bok fast på engelska och Hemsökelsen på Hill House vill jag läsa.

    SvaraRadera
  8. Ah! Jag kom inte på vare sig JCO eller Flynn. Både har skrivit otäckA historier.

    SvaraRadera
  9. Hill House har vi ju gemensamt. Bra bok. :-) Joyce Carol Oates novell blir jag nyfiken på.

    SvaraRadera
  10. Gillian Flynns bok vill jag läsa, och jag är väldigt förtjust i Shirley Jacksons böcker!

    SvaraRadera
  11. Jag har en bok av Shirley Jackson, det kanske är samma, men den ska läsas snart.

    SvaraRadera
  12. Läst den första och sista. Men den mitt i verkar ju också spännande! :)

    SvaraRadera
  13. Har inte läst någon men Jacksons omslag gillar jag.

    SvaraRadera