torsdag 21 oktober 2021

Hett i hyllan v. 42, 2021


Då är det åter torsdag och hos Bokföring enligt Monika så är det dags för hett i hyllan. Där skall vi visa upp de där böckerna som stått och samlat damm i hyllan i eviga tider.

Jag håller fortfarande till i mitt bokskåp i köket och denna veckans bok är De sista flickorna av Riley Sager. Boken är inbunden och den gavs ut 2018 och där har den stått sedan dess..

Så här står det om handlingen:
Först var de tre.
 
Media kallar dem De sista flickorna - Quincy, Sam, Lisa - den ökända gruppering som ingen vill ingå i. De är de ensamma överlevarna från tre skilda, skräckfilmsliknande massmord, förenade av det trauma de gått igenom.

Sen var de två.
Men när Lisa dör under mystiska omständigheter och Sam dyker upp oannonserad vid hennes dörr måste Quincy erkänna för sig själv att hon egentligen inte vet någonting alls om de två andra Sista flickorna. Kan hon lita på dem? 
Ska det sluta med att bara en av dem är kvar? En sak vet Quincy: Det är hon som står på tur att bli nästa offer. 


 

6 kommentarer:

  1. bra och läskig bok, knasigt med min blogg, viruskontroll säger dock att allt ok

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lustigt vad som hänt när man går in på din blogg. Blev lite orolig så jag körde viruskontroll även på min dator, men den var också okej.

      Radera
  2. Ruskigt värre. Passar bra till Halloween kanske?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske skall passa på att läsa den nu.

      Radera
  3. Den har jag också oläst och jag har tänkt läsa den i november 🙂

    SvaraRadera
    Svar
    1. Funderar också på att läsa den snart.

      Radera