fredag 27 mars 2015

Bokbloggsjerka 27 - 30 mars


Denna fredag i Annikas bokbloggsjerka frågar hon:

Är det bara jag som blir "sjukligt" förtjust i en karaktär i en bok eller på tv/film?

Jovisst kan man bli lite extra förtjust i vissa karaktärer både från bok och film, både manliga och kvinnliga och det kan vara för att se ser bra ut, har en härlig utstrålning, är stark eller speciell på något annat sätt.

Från bokens värld så kan jag komma på följande karaktärer som jag tycker lite extra mycket om:
Antikvitetshandlare Johan Kristian Homan från Jan Mårtenssons deckare.
Katniss Everdeen från Hungerspels trilogin.
Robert Langdon från Dan Browns böcker.
Arya Stark från Game of Thrones

Från främst tv-serier så har jag följande karaktärer som jag gillar lite extra.


Jethro Gibbs från NCIS

Marty Deeks från NCIS: Los Angeles

Jack Bauer från 24

Horatio Caine från CSI: Miami

18 kommentarer:

  1. Jag gillar Jethro och Marty jag med. Älskar NCIS! = )

    SvaraRadera
  2. NCIS Los Angeles har jag inte sett men det borde jag kanske. Gillar dom andra skådisarna/serierna. ;)

    SvaraRadera
  3. NCIS:Los Angelees har jag aldrig sett av någon anledning. men det får åtgärdas!

    SvaraRadera
  4. Älskar Katniss och Arya! Följer inte någon av dina tv-serier, har mest bara zappat förbi...

    SvaraRadera
  5. Jag måste verkligen ta och läsa Hungerspelen och Game of Thrones! Trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Jag började egentligen titta på NCIS: Los Angeles för att Chris O'Donnell var med, men Deeks blev en självklar favorit senare.

    SvaraRadera
  7. Katniss Everdeen och Jethro Gibbs är två av mina favoriter :)

    SvaraRadera
  8. Tänkte bara bok och tv-serier men om jag tagit med film också, ja då hade Katniss fått första platsen!

    SvaraRadera
  9. När jag läste Michael Conellys Harry Bosch-deckare var jag förtjust i Bosch, men jag är inte riktigt lika begeistrad i tv-serie-versionen av Bosch. Kanske beror det på att skådespelaren, Titus Welliver, ofta spelar halvskumma roller och jag tycker att han passar mycket bättre i dem.

    SvaraRadera
  10. Oj jag är obekant med alla dina kärlekar!

    SvaraRadera
  11. Csi har jag bara sett något avsnitt men tittar inte på så många tv-serier.

    SvaraRadera
  12. Har ju inte sett Hungerspelen.

    SvaraRadera
  13. Jaa Horatio från CSI!! Verkligen en karaktär man älskar eller hatar, fast jag gillar ju allt vad CSI heter typ :)

    SvaraRadera
  14. Ah! Jethro Gibbs! Härliga karaktärer du har med =)

    SvaraRadera