söndag 29 mars 2015

En smakebit på søndag - Lejontämjaren


Jaha, då är det sista söndagen i mars månad. Sommaren närmar sig så sakteliga även om temperaturerna vissa dagar gör att man tvivlar på att den skall komma. Hos den norska bokbloggen Flukten fra virkeligheten så skall vi som vanligt dela med oss av en smakbit från boken vi för närvarande läser.

Min smakbit kommer från Lejontämjaren av Camilla Läckberg och den är från sidan 95:

"Jonas städade veterinärmottagningen med ryckiga rörelser. Det irriterade honom fortfarande att Marta hade ställt in tävlingen. Molly borde ha fått chansen. Han visste hur viktigt det var för henne, och hennes besvikelse skar i honom."


18 kommentarer:

  1. Denna har jag läst och jag tyckte att det var en av Läckbergs bättre. Hoppas att du också tycker om den. Trevlig söndag!

    SvaraRadera
  2. Det är väldigt länge sedan jag läst en bok av Läckberg. Det kanske vore dags igen! Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  3. Den står och väntar på att bli läst. Tack för smakebiten och ha en trevlig söndag!

    SvaraRadera
  4. En av Läckbergs bättre tyckte jag. Trevlig söndag!

    SvaraRadera
  5. Jag har inte läst något av Läckberg och tror att hon troligen inte är en författare för mig. Tack för smakbiten :)

    SvaraRadera
  6. Denna ska jag läsa så småningom :)

    SvaraRadera
  7. Läckberg har jag bara sett TV-tolkning av. Aldrig läst. Tack för smakbiten:)

    SvaraRadera
  8. Har bara läst en bok av Läckberg, tyckte inte speciellt bra om den, borde kanske prova denna som så många tycks gilla. Tack för smakbit!

    SvaraRadera
  9. Jag har inte läst något av Läckberg ännu, men jag har sett filmatiseringar på teve. Tack för smakbiten! ;)

    SvaraRadera
  10. Vad tycker du om boken då? Jag har bara läst en Läckberg och jag blev nog inte så imponerad. :o Borde kanske testa fler. :)

    SvaraRadera
  11. Svar: Jag måste försöka läsa Jellicoe Road snart! Ja, visst var det hur gulligt som helst! Så pass gulligt att jag var tvungen att köpa det trots att jag egentligen inte har plats för det, hahah.

    SvaraRadera
  12. Det var längesen jag läste någon Läckberg. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  13. läste en bok av Läckberg för länge sedan, men blev inte så förtjust. men tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  14. Den är riktigt bra en av hennes bättre.

    SvaraRadera
  15. Det var längesen jag läste Läckberg, lade ner efter de fyra första. Tyckte inte de var dåliga, men de gjorde inget större intryck på mig heller.

    SvaraRadera
  16. Takk for smakebiten. Denne tenkte jeg å lese i påsken!

    SvaraRadera
  17. Tack för smakbiten. Den här tycker jag är en av hennes bättre.

    SvaraRadera
  18. Tack för smakbiten! Jag har faktisk inte läst något av henne.

    SvaraRadera