söndag 1 mars 2015

En smakebit på søndag - Allegiant


Oj så fort veckorna går. Det är söndag igen och hos den norska bokbloggen Flukten fra virkeligheten så skall vi lämna en smakbit från boken vi för närvarande läser. Jag har precis läst ut Allegiant av Veronica Roth och denna smakbit kommer från sidan 224.

"Mina handleder svider av plastrepet som vakten har bundit dem med. Jag trevar över min käke med fingertopparna för att känna om jag blöder.
 Okej?, säger Reggie.
 Jag nickar. Jag har varit värre skadad än så här. Jag har blivit hårdare slagen än jag blev av soldaten som drämde en gevärskolv över min kind när han grep mig. Hans blick var vild av vrede när han gjorde det."


17 kommentarer:

  1. Allegiant, ja vad ska man säga... Inte riktigt vad jag hade väntat mig. Tack för smakbiten och ha en fortsatt bra söndag.

    SvaraRadera
  2. Så småningom kommer jag nog till den här boken också. Har precis läst Divergent och hittade Insurgent på rean :)

    SvaraRadera
  3. Jag har läst de två första och har Allegiant stående hemma i bokhyllan. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  4. Jag upplever den här som svagast i trilogin, men ändå bra. Tack för smakbiten :)

    SvaraRadera
  5. Tack för smakbiten. Har bara läst Divergent men såsmåningom blir det väl de två andra också...

    SvaraRadera
  6. Nu i mars har jag tänkt läsa åtminstone Divergent, detta är en serie som jag verkligen vill läsa. Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  7. Ruskigt bra! Tack för titten hos mig och tack för smakbiten!
    Kram Cissi

    SvaraRadera
  8. Tack för smakbit. Har inte läst något i denna trilogi.

    SvaraRadera
  9. Den serien vill jag läsa,måste bara få till det.

    SvaraRadera
  10. Tack för smakbiten. Vet inte riktigt om det är en bok för mig eller inte.

    SvaraRadera
  11. En serie jag gillar. Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  12. Har inte bestämt om jag ska spara lästid och se filmen (filmerna?) eller om det blir boken (böckerna) ändå....tack för smakbiten. ;)

    SvaraRadera
  13. har inte läst något av den här författaren. tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  14. Tyckte nog det här var den svagaste i trilogin, men var glad över att äntligen få svar på hur allt började :)

    SvaraRadera