söndag 8 mars 2015

En smakebit på søndag - Den femte vågen


Nu tycker jag att söndagarna duggar tätt. Känns inte som länge sedan förra. Men som sagt, det är dags för en smakbit ur boken man för närvarande läser och det är den norska bokbloggen Flukten fra virkeligheten som håller i detta som vanligt.

Min smakbit denna veckan kommer från Den femte vågen av Rick Yancey. Detta är en ungdomsbok för åldersgrupp 12 - 15 och den handlar om utomjordingar. En otroligt spännande och välskriven bok måste jag säga. Smakbiten kommer från sidan 167:

"Det här kan inte vara himlen. Det känns inte rätt.
    Jag går i en tät dimma av vit, livlös intighet. Död rymd. Inga ljud. Inte ens mina egna andetag. Faktum är att jag inte ens kan avgöra om jag andas eller inte. Det som är nummer ett på listan för - Hur vet jag om jag lever?"


21 kommentarer:

  1. Tack för smakbiten :) önskar dig en fin söndag!

    SvaraRadera
  2. Veckorna går verkligen fort. Den här är jag lite nyfiken på. Tack för smakbiten! ;)

    SvaraRadera
  3. Ja, det kan ju vara bra att veta! :)

    SvaraRadera
  4. visst är det tätt mellan söndagarna?
    tack för smakbiten! okänd titel för mig

    SvaraRadera
  5. Denna står i min bokhylla, oläst.

    SvaraRadera
  6. Denna låter riktigt spännande. Tack för smakbiten! :)

    SvaraRadera
  7. Ungdomsböcker kan vara riktigt bra. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  8. Denne har jeg i bokhyllen, men jeg har ikke lest den enda. Takk for smakebiten :)

    SvaraRadera
  9. Står och väntar på mig här hemma, ska läsas snarast. :)

    SvaraRadera
  10. Tack för smakbiten! Verkar som en spännande bok. Inte fel att emellanåt "ta ut svängarna" med en ungdomsbok/YA. (Har nyligen upptäckt nöjet i det själv). :)

    SvaraRadera
  11. Denne har jeg stående her i bokhyllen, men jeg har ikke fått lest den enda. (Det samme gjelder de 200 andre bøkene som står der :-D)

    SvaraRadera
  12. Tyckte om den här, gillade hur djävulsk planen var :)

    SvaraRadera
  13. Tack för smakbiten. Den här läser maken nu och jag har planer på att läsa den senare i år.

    SvaraRadera
  14. Jag har ännu inte bestämt mig för om jag ska läsa den här boken eller inte, jag känner mig lite tveksam. Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  15. Jag tycker också tiden går alldeles för fort just nu.

    SvaraRadera