torsdag 23 mars 2017

Hett i hyllan #84


Oj så veckorna går. Nu är det torsdag igen och dags att delta i Hett i hyllan hos Bokföring enligt Monika. I denna utmaning så skall vi plocka fram de där böckerna som har stått hur länge som helst och samlat damm i våra bokhyllor.

Veckans heta bok blir Ralphs party av Lisa Jewell. Det här är en bok som jag tror att jag köpte på Myrorna. Det var ganska många år sedan så jag kommer inte riktigt ihåg när. Så här står det om handlingen:

"Jem letar lägenhet och när hon stiger över tröskeln hemma hos Ralph och Smith känner hon sig direkt som hemma. Hon får också den behagliga känslan av att här kan hennes drömmars man finnas. Men vem av de två killarna kan det vara?
Ralph är den lata och missförstådde konstnären medan Smith drar på sig kostymen om dagarna för att tjäna ihop till hyran. De är bästa vänner sedan femton år och sitter gärna i ömsesidigt samförstånd kvällar igenom och zappar mellan 47 kabelkanaler utan att säga ett ord. Deras vardag blir sig inte lik med en söt kvinna i lägenheten, en kvinna vars dagbok Ralph inte kan låta bli att läsa."



3 kommentarer:

  1. Lisa Jewell känner jag till men inte just den boken.

    SvaraRadera
  2. Har ännu inte läst något av Lisa Jewell

    SvaraRadera
  3. Lisa Jewell har jag inte läst, men namnet känner jag igen.

    SvaraRadera