lördag 11 mars 2017

Olikhetsutmaningen: nytt och gammalt


Enligt O har startat en ny veckoutmaning. Så här skriver hon:

Dags för en ny veckoumaning som jag valt att kalla för olikhetsutmaningen. Varje vecka presenterar jag ett motsatspar och jag vill att ni skriver om två böcker, filmer, tv-serier, författare eller andra kulturella företeelser som passar in på orden. Lätt som en plätt!

Veckans tema är något nytt och något gammalt!  

Jag väljer deckarserier på tv, vilket är något jag gillar. Min gamla serie är Columbo. Tokgillade denna deckarserie om den cigarrökande Frank Columbo med sin skrynkliga rock och sin gamla slitna bil. Gillade hans virriga sätt och hur han klurade ut brotten. Serien började sändas här i Sverige 1972.

Min nyare serie inom deckargenren är CSI: Miami. Här handlar det om ett team kriminaltekniker i Miami där Horatio Cane är chef. Superbra serie som är trevlig och spännande att kika på och huvudkaraktären Horatio Cane har en speciell karisma. Här har man massor med modern teknik för att lösa fallen. Serien sändes mellan 2002 - 2012.

  
 

4 kommentarer:

  1. älskar Columbo ❤️ Han tänker alltid på sin fru.

    SvaraRadera
  2. Jag satt som klistrad framför tv:n när Columbo sändes. Jag tycker bäst om CSI. Grissom och Sara Sidle är mina favoriter.

    SvaraRadera
  3. Jag tittade på utmaningen men har inte gjort den än. Attans vad jag gillade Columbo.

    SvaraRadera
  4. Columbo är verkligen en klassiker, men jag måste erkänna att jag bara har väldigt vaga minnen av den. CSI är bra, men jag tycker att det är lite läskigt med alla närbilder.

    SvaraRadera