fredag 29 januari 2016

Bokbloggsjerka 29 januari - 1 februari


Wow, denna veckan har gått så fort. Det är fredag igen och Annika har presenterat helgens bokbloggsjerka. Frågan denna veckan lyder:

Har du någonsin läst en bok där det hänt någonting som du inte alls hade väntat dig eller något som du absolut inte tyckte om?

Har lite svårt att komma ihåg böcker som jag absolut inte tycker om. Sådana böcker läser jag inte klart och då glömmer jag dem så lätt. Men en bok där jag inte alls fick den känslan som jag trodde att jag skulle få och tyckte var så intetsägande att jag slutade läsa efter drygt 150 sidor var Sista riket av Brandon Sanderson. Vet inte om det bara var dagsformen eller vad det egentligen var som gjorde att jag inte gillade den.

Kan däremot komma på några böcker som överraskade när slutet började närma sig. De som först dök upp i huvudet på mig var Patient 67 av Dennis Lehane, Gone girl av Gillian Flynn och en nyligen läst bok som är Nu ser du mig av S.J. Bolton.



18 kommentarer:

  1. jag såg filmen Gone Girl och blev fruktansvärt besviken, Patient 67 var otäckt spännande. Bolton har jag kvar

    SvaraRadera
  2. Det verkar som Patient 67 är något man borde låsa.

    SvaraRadera
  3. Läsa naturligtvis... Varför ändrar den alltid till låsa?

    SvaraRadera
  4. Sharon Bolton brukar ha bra slut. Flynn också.

    SvaraRadera
  5. Patient 67 och Gone Girl innehöll verkligen en hel del oväntade händelser :)

    SvaraRadera
  6. Fick Sista riket i julklapp, snyft,snyft.

    SvaraRadera
  7. Patient 67 var så spännande och överraskande. S.J. Boltons bok får jag kolla upp! :)

    SvaraRadera
  8. Bolton brukar kunna bjuda på riktigt spännande vändningar :)

    SvaraRadera
  9. Nu ser du mig blev jag också överraskad av :)

    SvaraRadera
  10. Patient 67 och Gone Girl har jag inte läst men sett filmerna. Och ja, båda överraskar. Fast jag blev mest överraskad av Patient 67.

    SvaraRadera
  11. Den enda jag läst av de här är Patient 67 och den gillade jag inte.

    SvaraRadera
  12. Visst är det skönt att ha kommit till en punkt då man kan strunta i att läsa färdigt en bok man inte gillar ...

    SvaraRadera
  13. Sista riket tog jag mig igenom till slut, men det blev ingen favorit. Jag tror jag störde mig mest på allt knuffande och dragande :)

    SvaraRadera
  14. Har bara läst Gone Girl av dem du nämner. Men ja, den är bra på twistar även om vissa av dem är lite klyschiga enligt mig.... :P

    SvaraRadera
  15. Både Patient 67 och Gone Girl måste jag nog ta och läsa :)

    SvaraRadera
  16. Aj då, jag som har stora förväntningar på Sanderson...

    SvaraRadera
  17. Har inte läst boken med sett Gone Girl. Tyckte inte den var oväntad men kanske boken skiljer sig från filmen.

    SvaraRadera