måndag 25 januari 2016

Tematrio - Snygga omslag


I veckans tematrio hos Lyrans Noblesser så skall vi:

Berätta om tre böcker med snygga omslag!

Letade efter fina omslag bland mina lästa böcker och hittade dessa.

1. Börjar med Förändring av 2012 års Nobelpristagare Mo Yan. Älskar verkligen hans böcker. Denna bok handlar väl egentligen om författarens eget liv har jag för mig. Tycker att omslaget är superfint.

2. Så blir det omslaget till Mirakelverstaden av ValérieTong Cuong. Boken handlar om tre personer som går till något som kallas Mirakelverstaden där människor med problem kan få hjälp. Som urmakardotter och van med massor av klockor så tilltalar detta omslaget mig mycket.


3. Det tredje omslaget kommer från Tulpanviruset av Daniëlle Hermans. Det är en deckare med koppling till 1700-talet och tulpanhandeln i Holland. Omslaget är så enkelt och vackert.



20 kommentarer:

  1. Tulpanviruset har jag liggande här någonstans och visst är det läckert omslag

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Tulpanviruset är riktigt fint!

    SvaraRadera
  4. Tulpanviruset måste jag ta mig en titt på! det ser ut att vara en Semper Augustus... lärde jag mig i Tulpanfeber

    SvaraRadera
  5. Tre extremt fina omslag. Lite samma färgskala på dem också :)

    SvaraRadera
  6. Tre snygga omslag! Jag blev också förtjust i Förändring (nu när jag äntligen läst något av Mo Yan).

    SvaraRadera
  7. Tulpanvirusets omslag är jättefint!

    SvaraRadera
  8. Mycket snygga omslag. Min favorit är nog Tulpanviruset. Stilrent.

    SvaraRadera
  9. Mirakelverkstaden är fint, jag fascineras av urverk :)

    SvaraRadera
  10. Tulipanviruset var verkligen snyggt! Nästan så att jag blir sugen på att kolla upp boken också... :)

    SvaraRadera
  11. Blev nyfiken på Tulpanviruset, kände inte till den. Mycket vackert omslag - snart tid för tulpaner! :)

    SvaraRadera
  12. Riktigt fina omslag :) Tulpanvirus är riktigt vackert.

    SvaraRadera
  13. Mirakelverkstaden funderade jag med på :)

    SvaraRadera