onsdag 13 januari 2016

Slutuppdatering #julläsning15-16

Då är det alltså dags för att sammanfatta hur #julläsning15-16 har gått. Det är Mias bokhörna som hållit i detta event.

Innan det hela körde igång före jul så listade jag ett gäng böcker som jag tänkte läsa. Det blev att jag läste 5 av dem, resten bytte jag ut mot andra böcker.

Nedan kan ni se vilka böcker det blev och hur många sidor de har.

Sophie Kinsella - Karriär & köksbesvär 367 sidor. En berättelse om en toppadvokat som efter ett misslyckande på jobbet av en slump tar anställning som hembiträde.

Mikael Bergstrand - Delhis vackraste händer 377 sidor. En jättemysig och rolig berättelse som utspelar sig i Indien.

Marissa Meyer - Cinder 326 sidor. En retelling av Askungen i framtidsmiljö. Riktigt bra.

Martina Haag - Glada hälsningar från Missångerträsk! 286 sidor. En berättelse om två systrar, en lever Singelliv i Stockholm och en har familj uppe i Lappland. Många förvecklingar blir det när den ena skall åka till Paris och den andra åker upp till Norrland för att hjälpa till där.

David Safier - Min familj och andra monster 281 sidor.  En rolig bok om monster och magiska ting.

Laini Taylor - Mörk ängel. Denna var påbörjad någon dag innan julläsningen körde igång så jag läste färdigt de 290 sidorna som var kvar.

Camilla Läckberg, Millis Sarri - Super-Charlie & gosedjurstjuven  34 sidor, och Super-Charlie & mormorsmysteriet 32 sidor. Barnböcker.

Hans Holmér - En annorlunda jul(novell ur Mordet på jultomten och andra juldeckare) 17 sidor.

Louise Rennison - Georgia Nicolsons dagbok: på kärleksspaning i hamburgerland 243 sidor. En småtokig ungdomsbok om en dagboksskrivande tjej som är på jakt efter kärleken.

Chimamanda Ngozi Adichie - Lila hibiskus. Påbörjad och hann läsa 104 sidor.


Detta innebar att jag totalt hann läsa  2357 sidor.

 
 
 


7 kommentarer: