söndag 24 januari 2016

En smakebit på söndag - Mississippi


Ja så här på söndag eftermiddag så tänker jag dela med mig av en smakbit ur boken jag för närvarande läser. Detta gör jag som vanligt hos den norska bloggen Flukten fra virkeligheten. Jag läser för närvarande Mississippi av Hillary Jordan, en bok som jag haft stående länge i min hylla. Smakbiten kommer från sidan 71:

"När jag var sex år kallade min morfar in mig i sovrummet där han låg och dog. Jag tyckte inte om att gå in dit - rummet stank av sjukdom och gammelmanslukt och hans skelettartade utseende skrämde mig - men jag var uppfostrad till att lyda så jag gick in."


15 kommentarer:

  1. inte så tilltalande smakbit.... tack för den.

    SvaraRadera
  2. Denna har jag stående i bokhyllan och kommer nog läsa den så småningom. Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  3. Jag tyckte väldigt bra om den här boken. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  4. gillade verkligen boken! tack för smakebit och påminnelse!

    SvaraRadera
  5. Tack för smakbiten. Den här gillade jag!

    SvaraRadera
  6. Känner obehaget! Hoppas helheten är bra :)

    SvaraRadera
  7. Den har jag tänkt läsa någon gång.

    SvaraRadera
  8. Tyckte väldigt bra om denna.

    SvaraRadera
  9. Den här gillade jag väldigt mycket! Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  10. Tack för smakbiten, den har jag inte läst.

    SvaraRadera
  11. Denne leste jeg i 2013 var det vel

    SvaraRadera
  12. Den här har jag tänkt läsa i flera år nu... Ja, ja, det händer säkert vilket år som helst nu :)

    SvaraRadera
  13. Den stod länge i min hylla också, men jag läste den förra året. Jag gillade den :)

    SvaraRadera
  14. Den här är jag lite nyfiken på. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  15. Tack för smakbiten, hoppas den är bra!

    SV: Jo, den går segt emellanåt så förstår dig helt. Dock värt det i slutändan!

    SvaraRadera