måndag 2 januari 2017

3 x 3 under 2017


Bloggen Ugglan & boken har en utmaning under året som heter 3 x 3. Det låter som en rolig utmaning som även jag tänkter haka på. Utmaningen går ut på att välja 3 teman och i varje tema välja 3 böcker som man vill läsa. Det skall vara lite äldre böcker. Här kommer mina:

3 x Hjalmar Bergman
Klar: Clownen Jac
Farmor och vår Herre
Markurells i Wadköping

3 x Joyce Carol Oates
Dödgrävarens dotter
Blonde
Älskad saknad

3 x Klassiker
Främlingen av Albert Camus
Klar: Mrs Dalloway av Virginia Wolf
Övertalning av Jane Austen

6 kommentarer:

  1. Hjalmar Bergman gillade jag när jag läste Clownen Jac och Markurells i Wadköping i gymnasiet. Virginia Woolf och Camus har jag lagt in i min boktolva.

    SvaraRadera
  2. Väldigt bra 3x3-teman, tycker jag! Alla tre klassikerna är klart läsvärda, likaså Joyce Carol Oates. (Bergman-böckerna har jag inte läst, så dem kan jag inte uttala mig om.)

    SvaraRadera
  3. Åh det här låter som en rolig utmaning :)

    SvaraRadera
  4. låter som en rolig utmaning!

    SvaraRadera