torsdag 26 januari 2017

Hett i hyllan #76


Ja då är det torsdag igen och hos Bokföring enligt Monika år det som vanligt Hett i hyllan. Detta går ut på att vi skall leta upp de där böckerna som stått i bokhyllan i evinnerliga tider och samlat damm, låta dem ta plats och visa upp sig.

Den bok jag hittade denna veckan är Motsatsen till kärlek av Julie Buxbaum. Det är en inbunden bok och den är utgiven 2008. Jag köpte den när jag var i Ullared på shopping för flera år sedan. Kan villigt erkänna att boken köptes mest på grund av det fina omslaget 😃 Efter det så har boken bara stått i hyllan och absolut inte blivit läst. Det låter som en trevlig lättsam bok så jag borde verkligen läsa den snart.

"Emily Haxby verkar ha allt. En perfekt pojkvän, ett bra jobb och en fantastisk lägenhet på Manhattan. Men när hon misstänker att hennes pojkvän, Andrew, ska fria till henne grips hon av panik. Hela hennes värld faller samman och hon gör slut med honom. Samtidigt så går allt fel på jobbet, farfar blir svårt sjuk och hennes pappa som har en ny ung flickvän har inte ens tid att träffas till jul.
Allt eftersom tiden går börjar Emily fundera på om hon verkligen gjorde rätt som gjorde slut med Andrew. Och under ytan finns också minnet av mamman som dog när Emily var liten. En påminnelse om att kärlek inte varar för evigt.
Julie Buxbaum skriver med värme och humor om hur Emily bestämmer sig för att ta kontroll över sitt liv och hur hon handskas med det förflutnas vålnader."





5 kommentarer:

  1. Det där låter lite som somliga böcker jag läste på 80-talet, men just denna har jag aldrig hört talas om.

    SvaraRadera
  2. Ja men den har jag kollat på också, just på grund av det vackra omslaget.

    SvaraRadera
  3. Ja, omslaget är fint. Har inte läst något av författaren.

    SvaraRadera