söndag 8 januari 2017

En smakebit på söndag - Själlös


Nu är det nytt år, och smakbiten är tillbaka hos den norska bloggen Flukten fra virkeligheten. Här skall vi som vanligt bjuda på en smakbit ur boken vi för närvarande läser. För min del innebär det boken Själlös av Gail Carriger, en bok som jag länge tänkt läsa. Smakbiten kommer från bokens början och lyder:

"Miss Alexia Tarabotti hade inte roligt. För en ungmö var privata baler aldrig mer än högst lagom underhållande, och miss Tarabotti var verkligen inte den sortens ungmö som fann evenemanget det minsta tilltalande. Och när hon drog sig tillbaka till den plats som alltid var hennes favorittillflykt, biblioteket, råkade hon till råga på allt helt oväntat stöta ihop med en vampyr."


12 kommentarer:

  1. Tack för smakbiten! Den här boken syns ju nu och då på bloggar :-)

    SvaraRadera
  2. Tack för smakbiten! Den här är jag nyfiken på, står på min läslista, trots att det inte alltid brukar klicka mellan mig och vampyrer. Men vem vet vad som händer, det kanske klickar till ordentligt ;)

    SvaraRadera
  3. Carriger är en författare som jag gärna skulle vilja läsa något av :)

    SvaraRadera
  4. Tack för smakbiten. Gillar Carrigers böcker, härlig humor. Denna var bra, men tvåan var bättre. :)

    SvaraRadera
  5. Den serien tycker jag mycket om. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  6. väntar i hyllan. klokt fruntimmer som tog sin tillflykt till biblioteket. en får ju anta att även vampyren var läsande. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  7. Del i en serie jag haft ögonen på ett tag :) Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  8. Vampyrer och bibliotek. Två saker jag gillar!

    SvaraRadera
  9. Jag har aldrig läst en steam punkroman, jag kanske skulle prova den här :) Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  10. Köpte de tre första delarna på bokmässan och jag är så nyfiken på dem :)

    SvaraRadera