fredag 27 januari 2017

Helgfrågan v. 4, 26/1 - 29-1


Helg igen och hos Mias bokhörna så är det dags för en ny helgfråga. Den lyder så här:


När man går in på t.ex. Bokus så ser man den här indelningen och då kommer frågan:
Vilket ämne läser du helst? Enligt bild ovan
Vilket är den bästa bok du läst inom ämnet?

Jag klickar mig nog oftast in på Skönlitteratur för där finns väldigt blandat med böcker. Att välja någon bästa bok klarar jag inte, för jag har läst många böcker inom detta område som är otroligt bra. Men jag kan nämna några från det senaste året som var helt fantastiskt bra och det var Den röda adressboken av Sofia Lundberg, Elizabeth är försvunnen av Emma Healey och Vindens skugga av Carlos Ruiz Zafón.


9 kommentarer:

  1. Ja, Vindens skugga tyckte jag om när jag läste den men jag har inte läst fortsättningen. Har inte förstått att det fanns en fortsättning fast jag har dem i hyllan.

    SvaraRadera
  2. Zafón gillar jag, de andra två känner jag inte till. Tack för tips!

    SvaraRadera
  3. Jag har inte läst någon av dem, men Vindens skugga står här i hyllan i alla fall :)

    SvaraRadera
  4. Elizabeth är försvunnen är jag intresserad av. Och Vindens skugga är en favorit hos mig också! :)

    SvaraRadera
  5. Jag tror inte jag klarat att välja en bok inom en så bred genre!

    SvaraRadera
  6. Vindens skugga har jag helt missat, den måste jag kolla upp, tack för tipset!

    SvaraRadera
  7. Vindens skugga var verkligen bra! Den röda adressboken blir jag lockad av att läsa.

    SvaraRadera
  8. Vindens skugga står sedan länge på läslistan. de andra båda känner jag inte till. Den röda adressboken ser fin ut

    SvaraRadera
  9. Zafón är en favorit hos mig! Lundbergs bok har jag också läst, en helt ljuvlig historia. Men måste nämna att vilket snyggt omslag du hade på din utgåva av Den röda adressboken! Jag läste pocketen och det omslaget var inte alls så här fint.

    SvaraRadera