fredag 27 januari 2017

Bokbloggsjerkan 27 - 30 januari


Vilken trevlig överraskning när man upptäckte att Annika var tillbaka med sin bokbloggsjerka efter en tids bortavaro. Detta är vad hon frågar om i helgen:

Om du skulle tvingas välja mellan en hög med böcker av för dig okända författare, eller en med dina favoriter, vilken hög skulle du välja och varför?

För mig var detta en lätt fråga. Eftersom jag gillar att hitta nya guldkorn inom litteraturen så skulle jag helt klart välja högen med författare som jag inte känner till sedan tidigare. Finns inget bättre än att ta tag i något helt okänt och så kan det visa sig att det är något som man tokgillar.

Skall bli kul att se hur ni andra tänker.


14 kommentarer:

  1. Haha ja det är därför jag inte vill säga nej till okända högen, i fall det finns guldkorn där. Samtidigt som jag är rädd för att ogilla böckerna i den högen.

    SvaraRadera
  2. Härligt att du vågar välja det okända. Jag är inte riktigt lika modig.

    SvaraRadera
  3. nej, jag vågade inte göra det valet

    SvaraRadera
  4. Håller med! Jag valde likadant!

    SvaraRadera
  5. Självklart! Det är enda sättet att öka antalet favoriter, det går inte om man väljer den kända högen. Om man väljer den kända högen riskerar man till och med att minska antalet favoriter, det riskerar man inte med den okända högen! :-D

    SvaraRadera
  6. Kan hålla med om hur du tänker, men skulle vilja kika i högen först i så fall. Tänk om det bara är konstiga genrer och böcker med aptitreglerande baksidestext?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade ju varit en fördel om man fått en förhandskik :)

      Radera
  7. Håller med dig. Jag läste nyss boken Vägen hem, en debutbok som var så otroligt stark. Tänk om jag läst mina favoritförfattare, då hade jag missat den. Så tänker jag. Bland annat.

    SvaraRadera
  8. Valde också det alternativet. Man blir så lycklig när man finner nya favoriter. :)

    SvaraRadera
  9. Många som väljer så. Jag tänkte att även kända författare kan prova nya vägar och då är det fantastisk läsning som väntar :-)

    SvaraRadera
  10. Det okända är lockande med sina nya författare och historier, det kan ju gömmas riktigt fina pärlor i den högen.

    SvaraRadera
  11. Visst är det fantastiskt att kunna hitta nya favoriter också, det var det jag hoppades på när jag också valde det okända :)

    SvaraRadera