torsdag 19 januari 2017

Hett i hyllan #75


Eftersom det är torsdag så tänker jag delta i Hett i hyllan, en utmaning som Bokföring enligt Monika håller i. Här skall vi rota fram gamla hyllvärmare som stått länge och samlat damm i bokhyllan, och det skall gudarna veta att det finns en del. Denna veckans bok blir Pilgrimsresan av Paulo Coelho. Denna och några böcker till av samma författare hittade jag på Myrorna för några år sedan och sedan har de stått så fint i hyllan 😃 Har däremot läst en nyare bok av Coelho som jag gillade så jag kommer säkert att gilla resten också.

Så här står det om boken:

" Pilgrimsresan är en nyckelbok i Paulo Coelhos författarskap. Inte bara för att det är hans första bok, som sedan följdes av Alkemisten, utan också för att den till fullo visar den människokärlek som genomsyrar hans livsfilosofi. När Coelho 1986 gav sig ut på pilgrimsresan mot Santiago de Compostela drevs han av en önskan att förstå livets mysterium. Han ville uppnå självinsikt och visdom. Den kraftfulla berättelsen om när han tillsammans med sin mentor, Petrus, vandrar den legendariska pilgrimsvägen är full av magi och visdom och återger de speciella prövningar som Paulo Coelho går igenom när han färdas genom Spanien. Resan blir en insiktsfull upplevelse som lär Coelho att sanningen och det extraordinära alltid återfinns i det enkla. Pilgrimsresan finns översatt till fler än 35 språk."



5 kommentarer:

  1. just denna har jag inte läst, gillar Coelho

    SvaraRadera
  2. Jag har inte läst något av Coelho och jag är tveksam till om det någon gång kommer att ske. Ibland känner jag att jag kanske borde, men så läser jag något negativt om hans böcker och så går det över :)

    SvaraRadera
  3. Jag misstänker att Coelho är lite för seriös för mig.

    SvaraRadera
  4. Jag har faktiskt läst denna bok av Coelho och vid lästillfället så gillade jag den skarpt. Den var tänkvärd och mycket intressant.

    SvaraRadera
  5. Jag läste Alkemisten för bra många år sen och förstod inte alls varför den var så hyllad så sen dess har jag inte varit så intresserad att läsa mer av honom.

    SvaraRadera